بزرگترین وبلاگ علمی وتحقیقاتی وسرگرمی وهنری درآسیا
این وبلاگ اونی هست که شما به دنبالش بودید
شنبه 7 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 14:11 :: نويسنده : پیام عب

۱. یک رژیم غذایی خوب رژیمی است که علاوه بر تامین تمام نیازهای بدن بتواند شما را به هدفتان هم برساند.

خواندن پوستر این هفته که مورد تایید متخصصان تغذیه آمریکایی است، می تواند به هر دو گروه از این افراد کمک کند. یعنی در این پوستر به خوراکی هایی اشاره شده است که می توانند باعث تحریک اشتها یا سیری زودرس شوند.

 

۲. در رژیم های غذایی چاقی و لاغری، حفظ سلامت فرد از همه چیز مهم تر است.

▪ ادویه ها و گیاهان معطر برای لاغرها

اگر حال و هوای خوبی ندارید و نمی توانید غذا بخورید، کمی خردل را به برنامه غذایی تان اضافه کنید. خردل باعث افزایش ترشح بزاق دهان و اشتها می شود. زردچوبه هم از ادویه هایی است که باعث تحریک اشتها و هضم بهتر غذا می شود. خانم های باردار می توانند برای رهایی از تهوع های صبحگاهی، دم نوش یا پودر زنجبیل را به برنامه غذایی خود اضافه کنند تا کمتر دچار تهوع و دردهای شکمی شوند. افزودن مقداری جعفری تازه به غذا یا سالاد افراد لاغر هم باعث افزایش اشتهای آنها می شود. ضمن اینکه جعفری یکی از سبزی های موثر برای مبارزه با روماتیسم هم محسوب می شود.

 

۳. برای اینکه دچار عوارض خطرناک ناشی از رژیم های غلط نشوید، هیچ یک از وعده ها یا گروه های غذایی را از برنامه خود حذف نکنید و پیش از این کار حتما با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

▪ آبمیوه برای لاغرها

افراد لاغر باید برای افزایش اشتها و میل به غذا، حدود نیم ساعت پیش از وعده اصلی، یک لیوان آبمیوه طبیعی بنوشند. این کار به افزایش اشتها و جذب بهتر ریزمغذی های موجود در مواد غذایی کمک می کند. اگر شما هم کمبود وزن دارید، مراقب باشید با مصرف زیاد آب و نوشیدنی های دیگر در بین غذا باعث پر شدن حجم معده و از بین رفتن اشتهای خود به غذا نشوید.

بقیه در ادامه مطلب....

 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...

 

با کمی جدیت و استفاده از یک تکنیک درست می توانید به مدت یکماه هر روز ۴۵۰ گرم از وزن خود را کاهش دهید.

دستورالعمل :
۱- برای اینکه بتوانید هر روز نیم کیلو وزن کم کنید باید آگاهی و دانش خوبی نسبت به کالری هایی که مصرف می کنید و کالری های می سوزانید داشته باشید و آنها را به دقت ثبت کنید.

شما باید روزانه بین ۷۰۰ تا ۱۵۰۰ کالری مصرف کنید و بوسیله ورزش و یا هر فعالیت دیگری هر روز بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ کالری بسوزانید.

۲- شما باید وعده های غذایی خود را افزایش دهید اما در هر وعده یک غذای سبک و بسیار کم کالری مصرف کنید ، به این ترتیب میزان سوخت و ساز بدن شما بیشتر می شود و بدنتان دچار کم آبی نمی شود. برای اینکه بتوانید هر روز نیم کیلو لاغر شوید باید بسیار دقیق و با دقت عمل کنید.

شما روزانه باید ۶ وعده غذایی کوچک داشته باشید و در هر وعده ، مواد غذایی سبک و مفید مثل ، میوه ، ماهی ، مرغ ، تخم مرغ و سبزیجات خام مصرف کنید و از خوردن نوشابه و چربیهای اضافه و چربیهای اشباع شده جدا" خودداری کنید . علاوه براین ، در مصرف کربو هیدرات نیز اصلا" نباید زیاده روی کنید. از خوردن سس مایونز ، نمک اضافی و یا شکر نیز پرهیز کنید.قهوه سیاه مصرف کنید و خوردن صبحانه را فراموش نکنید.

۳- برای اینکه بتوانید هر روز نیم کیلو لاغر شوید ، هر روز باید بین یک تا دوساعت ورشهای ایزومتریک و یا عضلانی انجام دهید و بعد از آن حداقل دو ساعت فعالیتهایی انجام دهید که تپش قلب را بالا می برند مثل استفاده از تردمیل ، طناب زدن و یا دوچرخه. برنامه ورزشی خود را باید با تمرینات خیلی سبک آغاز کنید و کم کم تمرینات خود را سنگین تر کنید . اگر تا بحال این کار را انجام نداده اید اینکار برای شما اصلا" راحت نخواهد بود.

۴- اگر تصمیم گرفته اید که هر روز نیم کیلو وزن کم کنید ،باید بدانید که در روزهای اول بیشترین چیزی که از دست می دهید آب بدنتان است بنابراین هر روز حتما" بین ۱۲تا ۱۶ لیوان آب مصرف کنید تا بدنتان دچار کم آبی نشود. 

نظریاتون نره...

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:, :: 16:14 :: نويسنده : پیام عب

این مقاله چگونه می تواند به شما کمک کند؟

اگر شما به تازگی دچار مرض قند شده اید و می خواهید اطلاعات بیشتری نسبت به این ناخوشی داشته باشید و یا اگر مدت هاست که این ناخوشی را دارید و یا با کسی زندگی می کنید که این ناخوشی را دارد و شما خواهان کمک به او هستید، خواندن این مطلب می تواند برای شما مفید باشد.

 

این مقاله به موارد زیر خواهد پرداخت:

آشنائی با مرض قند

علائم مرض قند و ناراحتی هائی که با آن همراه است

عوامل مرض قند چیست و چه کسانی بیشتر در معرض آن قرار دارند

طریق معالجه مرض قند چگونه است

راه هائی که شما می توانید به خودتان کمک کنید تا سلامت و سرحال بمانید و توضیح می دهد که موسسه:

بقیه در ادامه مطلب....
 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:, :: 2:25 :: نويسنده : پیام عب

برای عضویت رایگان و آسان  بر لینک زیر کلیک کنید

 

iranom.loxblog.com/member.php

 

 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:30 :: نويسنده : پیام عب

لاغری و کاهش وزن یکی از مواردی است که این روزها عده بسیار زیادی به دنبال آن هستند چرا که مشکل اضافه وزن گریبان گیر بسیاری از مردم شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛کاهش وزن خود یک موضوع خاص است اما داشتن یک شکم صاف و زیبا مسئله دیگری است که باید به آن به طور جداگانه بحث کرد چرا که برای داشتن شکمی صاف باید کارهای کارهای متفاوتی انجام داد. در ادامه به برخی از غذاهایی که بهتر است بخورید تا شکمی اف داشته باشید اشاره می کنیم.

روغن کانولا:روغن یکی از مواردی است که برای لاغر شدن باید از آن صرف نظر کرد اما روغن های خوبی هستند که می توان از آن ها برای داشتن یک شکم صاف استفاده کرد. محققان برزیلی طی یک تحقیق دو ماهه متوجه شدند که افرادی که از روغن کانولا استفاده کردند تا 20 درصد کمتر چربی در بدنشان جمع شد. همچنین این روغن دارای میزان بسیار زیادی از امگا 3 است.

لوبیا:یکی از مهمترین کارهای که باید برای لاغر شدن انجام دهید این است که مقدار پروتئین مصرفی را کاهش دهید اما می توانید به جای اینکه پروتئین را کاهش دهید آن را با پروتئین های سبزیجاتی تعویض کنید. از بهترین گزینه های شما می تواند لوبیا باشد که هم مقدار کالری مصرفی شما را کنترل می کند و همچنین به شما کمک می کند تا در طول دوران لاغری شکم صافی نیز داشته باشید. بقیه در ادامه مطلب 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:26 :: نويسنده : پیام عب

سالمندان مبتلا به فشار خون از مصرف غذاهای شور از جمله ماهی دودی یا کنسرو شده و تن ماهی پرهیز کنند.

به گزارش وب دا، کارشناس تغذیه دانشکده علوم پزشکی نیشابور ضمن بیان این مطلب گفت: این افراد باید از مصرف سوسیس، کالباس، کنسروگوشت، همبرگرها و سایر فرآورده‌های گوشتی به علت دارا بودن مقادیر بالای سدیم بپرهیزند.

لیلا شوروزی اظهار داشت: سبزی‌های کنسروشده در آب نمک، زیتون شور، چیپس و سایر تنقلات شور نیز نباید مصرف شوند.

وی تصریح کرد: ماهی دودی یا کنسرو شده و تن ماهی سرشار از سدیم هستند که باید از برنامه غذایی حذف شوند.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه سس‌ها، سوپ‌ها، قرص‌های گوشت، کنسرو لوبیا و سایر غذاهای آماده مصرف می‌تواند سبب تشدید بیماری شود، تأکید کرد: مواد حاوی کافئین از قبیل قهوه، چای و نوشابه‌های گازدار باید در حد اعتدال مصرف شوند.

شوروزی درباره مواد غذایی مفید برای سالمندان، گفت: مصرف ماهی تازه منجمد شده یا کنسرو شده‌ بدون آب نمک، مفید است و می‌توان ماهی را با برگ‌ بو، شوید، فلفل سس‌های خانگی بدون نمک و سایر سبزی‌ها معطر کرد.

وی افزود: ماهی‌های حاوی اسیدهای چرب مفید از قبیل حلوا، قزل‌آلا و قباد چندین بار در هفته توصیه می‌شود.

این کارشناس تغذیه دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: سبزی‌های ریشه‌ای از قبیل سیب‌زمینی، همچنین برنج، ماکارونی ، رشته‌ها و حلیم بدون نمک و همچنین مواد نشاسته‌ای دارای سدیم کم هستند و می‌توان به عنوان پایه‌ای برای وعده غذایی از آنها استفاده کرد.

شورورزی خاطرنشان کرد: میوه‌ها و سبزی‌ها دارای مقدار کم سدیم هستند و باید به وفور مصرف شوند، مصرف آلو، انگور، هلو، انجیر، موز، گوجه فرنگی، کنجد، خرما، سیر، گلابی، مرکبات توصیه می‌شود.

وی تأکید کرد: منابع منیزیم شامل‌ جوانه گندم برشته، بادام زمینی، سیب‌زمینی، اسفناج، شیر، نان سبوسدار و مرغ است و منابع غذایی کلسیم شامل شیر و لبنیات و ماهی است.

شورورزی در ادامه گفت: مصرف مواد غذایی حاوی پتاسیم، منیزیم و کلسیم در بهبود فشار خون بسیار مؤثر است و مصرف کم موادغذایی حاوی سدیم و چربی‌های اشباع موجب کاهش فشار خون می‌شود./147/205/201 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:2 :: نويسنده : پیام عب

 

محققان آمریکایی در تحقیقات تازه خود دریافتند که سیر حاوی آنتی بیوتیک طبیعی است که قدرت آن فراتر از آنتی بیوتیک‌های صنعتی است.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری خاورمیانه، محققان آمریکایی در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که سیر حاوی آنتی بیوتیک طبیعی است که تاثیر آن ۲ برابر بیشتر از تاثیر آنتی بیوتیکهای ویژه درمان مسمومیت غذایی است.

محققان دریافتند که سیر حاوی مقادیر فراوانی ترکیب دیالیل دی سولفید است که قدرت آن فراتر از آنتی بیوتیکهای صنعتی است و علاوه بر آن از سرعت جذب و اثربخشی در بدن برخوردار است به گونه‌ای که این امر ثانیه‌ای بیشتر طول نمی‌کشد و سرعت کنترل و مهار مسمومیت غذایی و بهبودی را افزایش می‌دهد.

این محققان گفتند: نتایج تحقیقات آنها درها را به روی یافتن یک درمان موثر برای مسمومیت های ناشی از گوشت های خام یا فرآوری شده افزایش می‌دهد که این امر به نوبه خود به طوری موثری میانگین ابتلا به این مسمومیت ها را کاهش می دهد.

پیش از این متخصصان انگلیسی نیز دریافته بودند که مصرف سیر در پیشگیری از ابتلا به اوستئوآرتریت یا التهاب استخوانی و مفصلی نقش دارد.

پژوهش ها همچنین نشان داده که ترکیبات سیر می‌تواند 60 گونه قارچ و بیش از 20 نوع باکتری را از بین ببرد که برخی همانند pneumocoque باعث ابتلا به بیماری ذات الریه می‌شود.

این خواص سیر به علت وجود ماده‌ای به نام آلیسین است که ضد میکروبی قوی محسوب می‌شود.

عملکرد این ماده در سطح ریه ها بسیار قوی است زیرا این ماده فرار در ریه ها تبخیر می‌شود و باکتری‌ها و ویروس‌ها را نابود می‌کند.

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:30 :: نويسنده : پیام عب

با آمدن فصل بهار و تابستان همه مشتاق هستند برای مدتی کفش ها و چکمه ها را کنار بگذارند و صندل های تابستانی استفاده کنند به همین دلیل لازم است در انتخاب صندل های تابستانی دقت کنید تا از مشکل های پا ومچ در امان باشیم .

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حتما هنگام انتخاب صندل های تابستانی دقت کنید تا صندل قوس کف پا ی شما را حمایت کند ، صندل های تخت و نرم هیچ گونه حمایتی از قوس کف پا ندارد و باعث خستگی و ضعف عضله های کف و ساق پا می شود . همچنین به تدریج باعث فشار زیادی روی تاندون ها ی حمایت کننده قوس کف پا و آسیب آنها می شود .

داشتن پاشنه برای هر نوع کفش و صندل یک اصل است که نادیده گرفتن آن باعث فشار بیشتر به عظله های پشت ساق و تاندون آشیل می شود . لازم است پاشنه کفش به عرض قاعده پاشنه باشد و از پاشنه های باریک و بلند اجتناب شود .

بهترین صندل تابستانی ، صندل لژ دار است . به طوری که در ناحیه پاشنه لژی حدود دو و نیم سانتی متر داشته باشد و در ناحیه پنجه به یک سانتی متر برسد که یک زیره کلفت و سفت برای صندل به وجود آورد و از ناحیه داخل برآمدگی داشته باشد و قوس کف پا را حمایت کند .

این نوع صندل ها یک صفحه پایدار و راحت برای راه رفتن ایجاد می کند و از بروز دردهای پاشنه ، خار پاشنه و التهاب و تورم تاندون های پا جلوگیری کند .

از آن جایی که صندل های تابستانه معمولا رویه ندارد و از بندهای مختلف برای رویه آن استفاده می شود توصیه می کنیم این بندها پهن باشد و دقت کنید محل قرار گرفتن آن طوری نباشد که روی کناره داخلی شصت فشار زیادی بیاورد . داشتن بند پشت پاشنه در حفظ پایداری پاها بسیار موثر است و از فشار بیش از حد روی پنجه پاها می کاهد .


 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:27 :: نويسنده : پیام عب

انجیر تازه منبع غنی بتاکاروتن و ویتامین ث است. این دو آنتی اکسیدان در پیشگیری از ابتلا به سرطان نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

به گزارش ایرنا، مطالعات نشان می‌دهد که انجیر حاوی مقادیر زیادی آهن و ویتامین C است؛ مخلوطی از این دو ماده مغذی، آن را به یک میوه‌ فوق‌العاده برای کم‌خون‌ها مخصوصا افراد مبتلا به کم‌خونی فقرآهن تبدیل کرده است.

انجیر در درمان و بهبود یبوست، سوءهاضمه، سرفه، برونشیت و آسم کاربرد دارد، مصرف این میوه پس از ابتلا به بیماری، به افزایش وزن نیز کمک می‌کند.

هر دو حالت انجیر خشک و تازه مفید و مغذی است با وجود این‌ که انجیر خشک در تمام طول سال در دسترس است، اما خیلی‌ها معتقدند جای طعم خوش و منحصر به‌فرد انجیر تازه را نمی‌گیرد.

  


 

 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:23 :: نويسنده : پیام عب

 با توجه به وجود انواع و اقسام روغن های گیاهی و حیوانی، همیشه این سوال پیش می آید که بالاخره کدام روغن مناسب سرخ کردن است. 
با توجه به وجود انواع و اقسام روغن های گیاهی و حیوانی، همیشه این سوال پیش می آید که بالاخره کدام روغن مناسب سرخ کردن است. این موضوع وقتی پیچیده تر می شود که هر روز یکی از کارشناسان و متخصصان درباره مزایا و یا معایب روغن های گیاهی یا حیوانی سخن می گویند و توصیه هایی می کنند. به دلیل اهمیت این موضوع که ارتباط مستقیمی با سلامت افراد دارد، با یکی از متخصصان علم تغذیه به گفت وگو نشستیم تا در انتخاب بهترین روغن برای آشپزی به شما کمک کنیم. ادامه مطلب را بخوانید.

دکتر احمدرضا درستی، متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به این که روغن ها را به دو گروه حیوانی و گیاهی تقسیم بندی می کنند، افزود: روغن های حیوانی با دو ویژگی مشخص می شود؛ اول این که اسیدهای چرب اشباع شده دارد و دوم این که حاوی مقداری کلسترول است. این روغن ها وقتی وارد بدن می شود، دو مشکل عمده ایجاد می کند؛ از یک طرف چون این روغن ها جامد است، در بدن نیز رسوب می کند از طرف دیگر میزان کلسترول را افزایش می دهد و با این که این روغن ها برای سرخ کردن دوام بیشتری دارد توصیه ما این است که کمتر مصرف شود.اما روغن های گیاهی که در حرارت معمولی مایع است دو ویژگی ممتاز را داراست، اول این که در بدن رسوب نمی کند و دوم این که کلسترول ندارد. بنابراین روغن های گیاهی از جمله زیتون، ذرت، کنجد، کانولا و... بدون کلسترول است و وقتی وارد بدن می شود، حتی میزان کلسترول را کاهش می دهد. به دلیل مزیت روغن های گیاهی توصیه کارشناسان این است که به طور کلی روغن کمتری مصرف شود و در مرحله بعد ترجیحا از روغن های گیاهی استفاده شود.

دکتر درستی با اشاره به این که مصرف روغن های حیوانی با این که خوش عطر و خوش بوست، برای سلامت خطرناک است و باید کمتر مصرف شود، افزود:باتوجه به دلایل یاد شده متخصصان روغن های مایع گیاهی را هیدروژنه کرده اند تا برای سرخ کردن مناسب باشد و دیرتر خراب شود، اما طی این روند اسیدهای چرب جدیدی به نام اسیدهای ترانس تشکیل می شود که این روغن را حتی خطرناک تر از روغن های حیوانی می کند زیرا این اسیدها نه تنها باعث بیماری های قلب و عروق می شود بلکه سرطان، بیماری های بدخیم و... را به دنبال دارد.بنابراین توصیه می شود به هیچ عنوان از روغن های جامد گیاهی و حیوانی استفاده نشود و در صورت نیاز به میزان کم استفاده شود.این متخصص تغذیه در ادامه صحبت های خود افزود: بنابراین روغن های گیاهی مایع مناسب تر است. ولی موضوعی که برای سرخ کردن موادغذایی با این روغن ها باید به آن توجه شود، درجه دود روغن است.

درجه دود روغن؛ دمایی است که روغن شروع به دود کردن می کند و این به معنای آن است که روغن از بین می رود و ترکیبات خطرناکی تولید می کند.در مقاله های مختلف درجه دود روغن ها متفاوت ذکر شده است. اما در بیشتر کتاب های مرجع آمده است که بالاترین و کم خطرترین درجه دود مربوط به روغن زیتون و بعد از آن به ترتیب کانولا، کنجد و... است. وی افزود: با وجود اختلاف نظر درباره درجه دود کانولا و کنجد، تمام متخصصان اتفاق نظر دارند که بالاترین درجه دود متعلق به روغن زیتون است.بنابراین برای تفت دادن موادغذایی، پخت تخم مرغ و کباب گوشتی استفاده از روغن زیتون مشکلی ایجاد نمی کند اما برای سرخ کردن موادغذایی مانند سیب زمینی، کتلت و... که به دمای بالا نیاز دارد و پخت آن طولانی مدت است باید به این نکته توجه کرد که آیا روغن زیتون مناسب است یا خیر.

از آن جا که روغن زیتون روغن ضدسرطانی است، وقتی درجه حرارت زیاد ببیند مواد مفید و مغذی آن از بین می رود. در واقع روغن زیتون کیفیت بالایی دارد و دمای بالا را برای مدت طولانی تحمل می کند اما این شرایط باعث از بین رفتن مواد مغذی آن می شود.امروزه با روش های جدید روغن گیاهان مختلف را با هم ترکیب و روغنی تهیه کرده اند که درجه دود آن از درجه دود هر یک از گیاهان به تنهایی بالاتر است و حتی از درجه دود روغن زیتون نیز بیشتر است. وی افزود: به این روغن مخصوص سرخ کردنی ویتامین و آنتی اکسیدان اضافه شده است تا مقاومت روغن افزایش یابد و به این ترتیب این روغن دمای بالا و مدت زمان ۲ تا ۴ ساعت سرخ کردن را تحمل می کند.

دکتر درستی اضافه کرد: توصیه ما این است که از این روغن هم در دمای قابل کنترل در سرخ کن های برقی استفاده شود و به حفظ سلامت روغن بیشتر توجه شود.وی با اشاره به این که در پخت غذا با روغن های سرخ کردنی باید دما قابل کنترل باشد، افزود: نباید نگران چسبندگی این روغن ها بود زیرا عسل نیز ماده چسبنده است اما برای سلامت ضروری است و از آن استفاده می کنیم و هیچ کس نمی گوید که عسل به دلیل چسبندگی در بدن نیز چسبنده است.به طور کلی توصیه می شود؛ کمتر از غذاهای سرخ شده استفاده شود و اگر نیاز به سرخ کردن موادغذایی بود از روغن سرخ کردنی استفاده شود. برای نگهداری این روغن که یک بار استفاده شده است بهتر است آن را صاف کنیم و در ظرف کدر نگه داریم.همچنین به این نکته توجه داشته باشیم چه برای یک بار استفاده و یا استفاده چندباره از روغن نباید بیشتر از ۲تا۴ ساعت از روغن سرخ کردنی استفاده کرد و برای مصرف روغن یک بار استفاده شده در نوبت بعدی زمان را طوری در نظر بگیریم که در نهایت کمتر از ۴ ساعت از روغن استفاده شود.وی تاکید کرد: روغن سرخ کردنی که ۴ ساعت مداوم و یا کمتر از ۴ ساعت به تناوب از آن استفاده شده است، دیگر قابلیت مصرف ندارد و باید دور ریخته شود.



 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:20 :: نويسنده : پیام عب

اردیبهشت ماه به عروس بهار معروف و یکی از زیباترین ماه های سال است که طبیعت در اوج شکوفایی و زیبایی قرار دارد.

اردیبهشت ماه به عروس بهار معروف و یکی از زیباترین ماه های سال است که طبیعت در اوج شکوفایی و زیبایی قرار دارد. روز و شب در تعادل قرار دارند و هوا معتدل است. اما برای دسته ای از افراد رسیدن بهار به نیمه به معنای احساس رخوت و کسالت شدید است. خواب آلودگی شدید با وجود استراحت در ایام عید و داشتن خواب کافی شکایت بسیاری از افراد در این روزهاست. این کسالت و خواب آلودگی به حدی شدید است که کیفیت زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد گاه حتی حضور در طبیعت و چند ساعت پیاده روی چنان برای فرد خستگی مفرط به بار می آورد که احساس می کند با یک هفته خواب و استراحت نیز نمی تواند این خستگی را از تن بیرون کند. اگر شما هم یکی از این افراد هستید توصیه می کنیم ادامه مطلب را حتما مطالعه کنید.

 

● بهار با بدن ما چه می کند

تمام موجودات در فصل بهار از خواب بیدار می شوند اما هستند عده ای که با آمدن بهار انرژی بدنشان را از دست می دهند؛ زیاد می خوابند و تغییر فصلی را به بدترین شکل ممکن یعنی کسالت و خواب آلودگی شدید تجربه می کنند. اما خوب است بدانید خواب آلودگی در فصل بهار طبیعی است. مهدی آزاد کارشناس ارشد روان شناسی بالینی ضمن بیان این مطلب به خراسان می گوید: بسیاری از افراد از این تغییرات خلقی شکایت دارند هرچند در بسیاری از موارد با گذشت فصل این عارضه از بین می رود.

این اختلال که می تواند جزو دسته اختلالات خلقی محسوب شود، اختلال فصلی نامیده می شود. واقعیت این است که در فصل بهار به علت افزایش طول روز و تابیدن بیشتر نور خورشید اختلال خلقی در برخی افراد ایجاد می شود. در واقع ساعت بیولوژیک بدن که با ساعت های طولانی شب تنظیم شده است حالا در فصل بهار نمی تواند با طولانی شدن روز هماهنگ شود، بنابراین فرد در اولین مرحله به اختلال خواب از نوع پرخوابی دچار می شود. از سوی دیگر گردش خون در بدن در فصل زمستان و بهار تفاوت عمده ای می کند. در فصل زمستان گردش خون در بدن کمتر و خون رسانی به مغز بیشتر می شود اما در فصل بهار گردش خون در اندام ها بیشتر می شود و خون کمتری به مغز می رود؛ به این ترتیب به دلیل نرسیدن اکسیژن کافی به مغز فرد احساس خواب آلودگی بیشتری می کند. در فصل بهار مویرگ ها گشاد می شود و خون بیشتری را از خود عبور می دهد. از سوی دیگر سوخت و ساز بدن در فصل بهار بیشتر و مصرف اکسیژن توسط اندام ها باعث می شود مغز اکسیژن کمتری دریافت کند. اگر بدن فرد نتواند با تغییرات فصلی همراه شود، انرژی اش به سرعت تحلیل می رود و حتی با وجود خواب و استراحت طولانی، کسل می ماند.

خوب است بدانید تغییرات فصلی، زندگی دسته ای از افراد را بیشتر تحت تاثیر قرار می دهد. سالمندان، افراد سفیدپوست، افرادی که دچار خستگی مزمن هستند، افرادی که مشکل قلبی، عروقی و مغزی دارند، افرادی که کار فکری می کنند و تحرک کافی بدنی ندارند به علت گردش خون ضعیف در بدن و نرسیدن اکسیژن کافی به مغز در معرض کسالت و خواب آلودگی بهاره قرار دارند.




 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

در دیدار سفیر چین با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان، مقرر شد دو کشور در زمینه طب سنتی و سوزنی با هم همکاری کنند.

  در دیدار سفیر چین با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان، مقرر شد دو کشور در زمینه طب سنتی و سوزنی با هم همکاری کنند. 
به گزارش سرویس سلامت ایسنا، یو هونگ یانگ سفیر چین در این دیدار كه امروز در دفتر وزیر بهداشت برگزار شد، علاقمندی کشورش برای همکاری در زمینه های بهداشتی به خصوص در زمینه طب سنتی و سوزنی با جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد و گفت: در کشور چین به طب سنتی بسیار اهمیت می دهیم تا حدی که وقتی فردی مریض می شود ابتدا تحت درمان با داروهای گیاهی قرار می گیرد زیرا معتقد هستیم که طب سنتی چینی علاوه بر اینکه مریض را درمان می کند ، ریشه بیماری را نیز در بدن فرد از بین می برد.


دكتر مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت نیز با اشاره به جایگاه طب سنتی در كشور گفت: در ایران بیش از ۹۰۰ داروی گیاهی داریم و مصممیم که ۵۰ درصد از داروهای مصرفیمان را به سمت داروهای گیاهی برسانیم.


وی در ادامه این دیدار به وضعیت مراکز بهداشتی درمانی روستایی و شهری و شبکه های بهداشتی درمانی کشور اشاره کرد و گفت: شاخص بهداشت در روستاهای ایران در منطقه مدیترانه شرقی حرف اول را می زند و علت این امر هم وجود شبکه های بهداشتی درمانی ماست.


وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر در کشور بیش از ۲۰ هزار خانه بهداشت وجود دارد که از این تعداد حدود چهار پنجم آن در روستاها مستقر هستند.


دستجردی افزود: ما در کشور ۲۲ میلیون جمعیت روستایی تحت پوشش بیمه روستایی داریم که فرانشیز بسیار کمی به دولت پرداخت می کنند و در شهرها هم حدود ۱۰ درصد تاکنون تحت پوشش بیمه نیستند که با توجه به دستور رییس جمهور مقرر شده است این تعداد هم تحت پوشش بیمه قرار گیرند.


وی در ادامه با اشاره به این که میزان تعرفه دولتی سرپایی در شهرها ۳۰ درصد و تعرفه بستری ۱۰ درصد است، افزود: با تمهیدات رئیس جمهور مقرر شده است که هیچ فرانشیزی توسط مردم چه به صورت سرپایی و یا بستری پرداخت نشود


 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:17 :: نويسنده : پیام عب

کسانی که در دفتر کار و محیط سربسته هستند در مقابل تحریکات ایمنی ایمن نیستند و...

بسیاری افراد در مواجهه با عوامل تحریک کننده مخاط بینی، حلق و چشم حساسند و این حساسیت برای آنها دردسرساز است. در متن زیر نگاهی داریم به برخی شغل ها و مکان هایی که باعث ایجاد حساسیت می شوند.

 

● کارِ خارج از منزل و گرده گیاهان

همه افرادی که در محیط های سرباز کار می کنند در معرض گرده گیاهان قرار دارند. اما این امر در افرادی که با گیاهان سر و کار دارند یا در محیط های چمن کاری شده و دارای درخت کار می کنند، شدیدتر است. علف چینی، هرس کردن و تمیز کردن برگ ها و چمن همگی باعث می شوند که حساسیت شما شدیدتر شود. هنگام کار از ماسک، دستکش، کلاه و تی شرت آستین بلند استفاده کنید. بعد از کار در نخستین فرصت دوش بگیرید تا تماس با مواد حساسیت زا را کاهش دهید.

 

● شرایط آب و هوا، کار و حساسیت

کسانی که عملیات خاک برداری انجام می دهند، باید سعی کنند در آخرین ساعات بعدازظهر، زمانی که تجمع گرده ها کمتر است مشغول به کار شوند. اگر شما مجبور هستید در ساعات اولیه روز کار کنید، از ماسک استفاده کنید. گرده های گل در هوای خنک و ابری کمتر اثر تحریک کنندگی دارند.

 

● کارمندان سالن های زیبایی و سونا

افرادی که دچار حساسیت هستند و در سالن های زیبایی و سونا کار می کنند به این نکته توجه کنند که بخاری که از محصولات مخصوص زیبایی ناخن متساعد می شود، اگرچه حساسیت زا نیستند اما می توانند باعث تحریک مخاط بینی شوند. در محیط کاری خود تهویه مطبوع داشته باشید. به جای استفاده از اسپری های مو که پایه شیمیایی دارند، از اسپری های پمپی حاوی آب استفاده کنید. به جای استفاده از پودر قابل استنشاق که با آب مخلوط می شوند برای تهیه رنگ مو از اکسیدان مایع استفاده کنید.



 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 صفحه بعد
موضوعات
پيوندها